Kreslenie 2D

Back Home Up Next


  

Modul  Kreslenie 2D obsahuje základné grafické entity pre zobrazovanie v rovine. Všetky entity obsahujú charakteristické atribúty (farba, výplň ..), jednoducho meniteľné.

Pre spôsob zadávania pozri všeobecné pravidlá zadávania.

wpe2.gif (40902 bytes)

V nasledujúcom zozname sú uvedené základné typy entít :

  • bod
  • čiara všeobecná, ortogonálna
  • polyline všeobecná, ortogonálna
  • polygón všeobecný, ortogonálny
  • obdĺžnik zadaný dvomi bodmi (rovnobežný so súr. osami), tromi bodmi (nerovnobežný so súr. osami)
  • bezierová krivka
  • pravidelný mnohouhoľník
  • kružnica zadaná stredom a polomerom, tromi bodmi
  • elipsa s rovnobežnými poloosami s súr. systémom (zadaná obrysovým obdĺžnikom) , všeobecná
  • kružnicový oblúk zadaný stredom, začiatkom a koncom alebo tromi bodmi
  • asociatívne kótovanie - lineárne, polomeru, priemeru, dĺžky oblúka a uhla s definíciou štýlu kótovania
  • formátovaný text
  • importovanie grafických súborov (bmp, gif, jpg ...)

Pre zadané a vybrané objekty sú k dipozícii operácie :

  • vytvorenie jednej alebo  viacnásobnej kópie
  • zmazanie
  • presúvanie
  • rotovanie bez alebo s vytvorením kópie
  • zrkadlenie bez alebo s vytvorením kópie
  • zmena mierky
  • stretch
  • prerušenie
  • predĺženie
  • skrátenie

Pre uzavreté entity (polygonálne) sú definovane booleanovské operácie :

  • prienik
  • odčítanie
  • zjednotenie
  • XOR

booleans.gif (211951 bytes)

 

Send mail to trilogia@trilogia.sk with questions or comments about this web site.
Copyright © 2000 LUBiS - Information Systems, Slovak Republic
Last modified: december 08, 1999