| |
Modul Kreslenie 2D obsahuje základné
grafické entity pre zobrazovanie v rovine. Všetky entity obsahujú charakteristické
atribúty (farba, výplň ..), jednoducho meniteľné.
Pre spôsob zadávania pozri všeobecné pravidlá zadávania.
V nasledujúcom zozname sú uvedené základné typy entít :
- bod
- čiara všeobecná, ortogonálna
- polyline všeobecná, ortogonálna
- polygón všeobecný, ortogonálny
- obdĺžnik zadaný dvomi bodmi (rovnobežný so súr.
osami), tromi bodmi (nerovnobežný so súr. osami)
- bezierová krivka
- pravidelný mnohouhoľník
- kružnica zadaná stredom a polomerom, tromi bodmi
- elipsa s rovnobežnými poloosami s súr. systémom
(zadaná obrysovým obdĺžnikom) , všeobecná
- kružnicový oblúk zadaný stredom, začiatkom a
koncom alebo tromi bodmi
- asociatívne kótovanie - lineárne, polomeru,
priemeru, dĺžky oblúka a uhla s definíciou štýlu kótovania
- formátovaný text
- importovanie grafických súborov (bmp, gif, jpg ...)
Pre zadané a vybrané objekty sú k dipozícii
operácie :
- vytvorenie jednej alebo viacnásobnej kópie
- zmazanie
- presúvanie
- rotovanie bez alebo s vytvorením kópie
- zrkadlenie bez alebo s vytvorením kópie
- zmena mierky
- stretch
- prerušenie
- predĺženie
- skrátenie
Pre uzavreté entity (polygonálne) sú definovane
booleanovské operácie :
- prienik
- odčítanie
- zjednotenie
- XOR
|